Відкриваємо двері дітям



Старт 2-ї фази Кампанії у Європі

1.12 2016 Європа


1 грудня в Європі офіційно стартувала 2-га фаза громадянської кампанії ‘Вдкриваємо двері дітям’. Кампанія вже досягла значного прогресу у просуванні деінституціалізації (ДІ), а тепер має забезпечити досягнення точки неповернення у боротьбі за право коної дитини на щасливе дитинство у сім'ї

На початку 2-ї фази Кампанія поповнилася новими міжнародними партнерами: СОС Дитячі містечка, Міжнародна організація опіки (IFCO) і європейське відділення Міжнародної федерації освітніх спільнот (FICE Європа). Вплив Кампанії розширився й географічно з 12 до 15 країн. Тепер до Кампанії приєдналися Іспанія, Бельгія та Австрія, адже перехід від інституційного догляду до підтримки сімей з дітьми у громадах є актуальною проблемою не лише для країн Центральної та Східної Європи.

Завданням 2-ї фази Кампанії залишається підтримка зусиль національних урядів у впровадженні якісних реформ у системі захисту дітей розробці систем захисту дітей, які сприятимуть зміцненню сім'ї та забезпеченню високої якості послуг для сімей з дітьми у громадах. 2-га фаза Кампанії триватиме до кінця 2018 року. Її цілі: зберегти пріоритетність ДІ для країн Європи та забезпечити відповідні зміни у соціальних політиках; посилити знання, досвід та можливості партнерів Кампанії для просування ними ДІ на національному й регіональному рівнях; перетворити Кампанію є платформу для просування реформ ДІ в Європі на основі широкого міжнародного партнерства, забезпечити високий рівень довіри  національних Урядів до Кампанії.

до кампанії1

На старті Кампанії у 2013 році тема ДІ вже була актуалізована  у політичному порядку денному ЄС. Одною з важливих можливостей для реалізації ДІ в країнах ЄС стало резервування  325 мільярдів євро Європейського соціального фонду та Європейського фонду регіонального розвитку на суспільні перетворення у країнах ЄС у період 2014-2020 років, що відкрило доступ національних урядів країн ЄС, які імплементують  ДІ до використання цих фондів на перетворення у соціальних політиках. Додатковим стимулом для урядів країн ЄС стали також рекомендації до використання структурних фондів ЄС ‘Сприяння соціальній інтеграції, боротьбі з бідністю та запобігання будь-якій дискримінації’, які вимагають від держав-членів ЄС розробити и стратегію та план дій для переходу від інституційного догляду до виховання дітей в сім’ї та громаді.

Для України 1-ша фаза Кампанії ознаменувалася значним підвищенням рівня поінформованості про необхідність ДІ та актуалізації питання серед політиків, ЗМІ та громадськості. Ми побудували партнерську мережу, до якої зараз входять понад 60 неурядових організацій. Всі вони взяли на себе зобов'язання виступати адвокатами ДІ у своїх регіонах та просувати необхідність створення якісних альтернатив для дітей та їх сімей. Наша щоденна копітка робота увінчалася успіхом – наприкінці 2015 року Президент визнав ДІ як пріоритетне завдання в політиці захисту дітей, а впровадження деінституціалізації було закріплене у Національній стратегії щодо захисту прав людини.

Більше про результати 1=ї фази Кампанії у Європі читайте тут:  ‘Looking Back, Looking Forward” progress report’. Про результати 1ї фази Кампаній в Україні читайте тут.